Nie zarejestrowałęś się jeszcze? Dlaczego nie zrobić tego dzisiaj?
Zarejestruj sie  

  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Statki handlowe w Star Citizen - analiza

#1
Lightbulb 
Zanim ocenię poszczególne statki trzeba koniecznie zaznaczyć kilka rzeczy z realiów SC.
Kasa na starcie gry wynosi od 2000 do 20000 zależnie od paczki startowej. 1 SCU posiada pojemność na poziomie 100 units. Zakupy w sklepie wykonuje się w cenie za unit, co oznacza, że statek który ma 10 SCU cargo, może zabrać 1000 unit i za każdy z nich trzeba zapłacić. Cena za unit jest różna, ale z cen zaobserwowanych w PTU waha się w granicach 1-50+ za regularne towary. Zaczynając z 2000 UEC powyżej 10 SCU raczej nie damy rady zapełnić nawet najtańszym towarem. Oznacza to tyle, że żaden ze statków end-game nie będzie się nadawał do pierwszych lotów z towarem, nawet jeżeli chcemy polecieć bez załogi. W moich rozważaniach biorę pod uwagę ceny obowiązujące na 3.0 PTU, jednak wydają się one sensowną podstawą i nie sądzę aby końcowa ekonomia wyglądała bardzo odległe.

SMALL JUMP POINT i małe pady do lądowania

Aurora / Mustang / Avenger / Reliant.  - Statki z kategorii drobnoustrojów albo starter shipów.
Starter shipy. Pojemność znikoma rzędu 6SCU = 600 units w cargo. Z towarem za 10/unit i zyskiem 1UEC na sztuce 600 zysku czyli w granicy tego co jest z misje albo ciut więcej. Z towarami trochę lepszymi w granicach 50/szt zysk może być w granicy 2000-3000 za jeden przelot a to już jest znacznie więcej niż na misjach. Zapełnianie ładowni takim towarem wymaga jednak 30k UEC na starcie. Jak widać, z funduszami które są na starcie nawet Aurora jest wystarczającym statkiem. Niestety obstawiam, że pułap 30k osiągniemy w ciągu kilku dni nawet startując z 2k a nie będzie nas jeszcze długo stać na statki z większą pojemnością. Polecał bym w związku z tym coś, co ma większą ładownię jeżeli myślimy o handlu.

Hull A / Freelancer / Cutlas Black - małe statki transportowe które wszędzie wylądują

Kolejną kategorią są statki z pojemnością w granicach 40-60. Jest to naturalny upgrade ze statków do 10SCU. Zapełnienie ładowni najlepszymi towarami będzie nas tutaj kosztować już około 250k więc całkiem sporo. Jest to jednak górna wartość a zacząć można od około 6k UEC z najtańszym towarem. Warto jednak pamiętać, że paliwo nie jest za darmo i im większy mamy zysk na sztuce tym mniejszy będzie ono stanowić procent całej zabawy.

Hull A jest najtańszym z wariantów. Przy 60$ daje 48 SCU pojemności a więc za stosunkowo niewielką dopłatą w stosunku do startera mamy wielokrotnie większe cargo. Poza cargo jednostka jednak nic nie oferuje. Słabe tarcze, pomijalne bronie i cargo na zewnątrz. Nadaje się tylko do latania w bezpiecznej przestrzeni. Biorąc jednak pod uwagę, że mówimy o lataniu na początku to jest to dobra propozycja.

Freelancer jest naturalnym statkiem do transportu i handlu. Jest uzbrojony i ma przyzwoitą ładownię. Posiada mocne tarcze i spory zapas slotów w komputerze. Z pełnym obciążeniem jest zbyt ciężki, żeby skutecznie walczyć. Zalecana automatyzacja wieżyczek, aby zwiększyć zakres w jakim strzelają (na przykład, żeby strzelały na boki).

Freelancer Dur / Mis - są wariantami które mają inne zastosowania niż handel, ale ze względu na sporą ładownię która została po modyfikacjach nadal nadają się do handlu. Warto jednak pamiętać, że nie zapewnią tak dużych zysków jak wersja podstawowa.

Cutlas Black - Statek uniwersalny jednak kładący większy nacisk na walkę. Podobnie do freelancera z pełnym ładunkiem może mieć problem z walką, tym bardziej, że nastawia się on głównie na broń wycelowaną do przodu. Nie zalecam jeżeli handel jest główną profesją, ale jeżeli chce się robić wszystkiego po trochu to jest to dobra jednostka.

Freelancer Max - ten statek jest stworzony z myślą o handlu. Posiada w znaczący sposób podniesioną ładowność. Muszę jednak mocno zwrócić uwagę na brak manewrowości z pełnym obciążeniem. Jeżeli będziemy z towarem, to walka raczej nie wchodzi w grę, a to oznacza że może być potrzebna eskorta. Oficjalnie jest to największy statek który mieści się w Małym Jump Poincie.

ŚREDNI JUMP POINT - małe lądowisko (max size 4)

Constellation (general) / Constellation Taurus / Hull B - statki posiadające sporą ładowność ale jednocześnie mogące lądować na lądowiskach przy outpustach na planetach.

Constellation - podobnie jak z Cutlasem, statek wielozadaniowy. Jeżeli się uprzeć można handlować, ale są jednostki które się do tego lepiej nadają. Zaletą konstelacji są wieżyczki które pozwalają się bronić nawet jak ma się towar. Warto jednak zaznaczyć, że ma martwą strefę za silnikami. Constellation ma takie same tarcze jak Freelancer ale posiada mocniejszy reaktor co przynajmniej w teorii powinno zapewniać szybsze ładowanie. W 3.0 nie znaczy to wiele, ale osobiście spodziewam się dużych zmian w balansie poprawiających pracę komponentów.

Constellation Taurus - Wersja transportowa konstelacji. Z założenia ma ona dużą pojemność (w granicach 200 SCU) i cały towar w środku co zapewnia mu względnie dobrą ochronę. Taurus jednak ma mieć najsłabszy pancerz ze wszystkich konstelacji więc ciężko powiedzieć jak będzie to wyglądać ostatecznie. Ma 1 wieżyczkę do brony, generalnie zalecał bym obstawę.

Hull B - 384 SCU cargo robi swoje. Za 90$ nie ma obecnie ciekawszego statku transportowego. Kijowa obrona jest jego drugą cechą poza pojemnością. Jest to największy statek transportowy który powinien być w stanie handlować z outpostami. Na ten moment nie wiem jaki Jump Point będzie przypisany do tego statku, ale biorąc pod uwagę wielkość w granicach konstelacji nie zakładał bym małego.

ŚREDNI JUMP POINT - średnie lądowisko (size 5-6) - Port Olisar, Levski ale już nie outposty na planetach i prawdopodobnie nie wszystkie stacje.

Obecnie w tej kategorii jest tylko Caterpillar i Starfarer, spodziewam się jednak przynajmniej jeszcze jednego albo 2 statków zanim gra wyjdzie jako, że żaden z nich nie jest dedykowanym statkiem transportowym.

Caterpillar - statek modularny. Mała pojemność jak na swoją cenę (ok. 600SCU). Statek jednak całe cargo ma w środku, posiada 2 dobrze uzbrojone wieżyczki z niezłym pokryciem co ma duże znaczenie dla obrony statku który prawie nie jest w stanie manewrować gdy jest wypełniony towarem. Posiada 3 komputery na pokładzie oraz w ostateczności jest w stanie odłączyć kabinę i wiać. Dodatkowym atutem jest modularność, ale na ten moment nic na jej temat na pewno nie wiadomo. Ogólnie statek dobry ale jak na statek tylko transportowy to za drogi (ok. $300).

Starfarer - tylko 300 SCU ładowni wewnątrz, jednak na zewnątrz ma 6 zbiorników na paliwo. Może w nich przewozić dowolne płyny albo wymienić je na kontenery na cargo. Nie ma oficjalnych danych co do ich pojemności ale szacuję całkowitą pojemność na dodatkowe 1200-1500SCU. Jest to jednak cargo które wisi na zewnątrz. Starfarer jest jedynym statkiem transportowym który jest w stanie strzelać do tyłu. Ma dwie wieżyczki wyposażone w działka trzeciego poziomu a więc dość mocne. Sam jest też dobrze wyposażony w dodatkowe wieżyczki z przodu dając mu przyzwoitą siłę ofensywną zarówno przeciwko myśliwcom jak i większym jednostkom. Statek jednak nie jest statkiem bojowym i powinien posiadać obstawę. Wymaga również sporej załogi w okolicy 5-6 osób. Warto jednak wspomnieć, że jest w stanie zbierać paliwo z gigantów gazowych więc nie jest uwiązany tylko do handlu.

NIEZNANY JUMP POINT - nie zostało do tej pory określone gdzie jest granica dla dużego JUMP POINTA - duże lądowisko


Merchantman jest statkiem handlowym z dużą ładownią i z dodatkową możliwością prowadzenia bezpośredniej sprzedaży. Jest olbrzymi, ma duże działa i zawiera dużo sprzętu pochodzenia obcego. Ogólnie statek jest ciekawy ale trzeba się liczyć z pewnymi dziwnymi decyzjami przy jego projektowaniu. Na pewno będzie imponujący ale może wydawać się dziwny. Działa które ma są mocne, ale nie zestrzelimy nimi myśliwca a co najwyżej większe jednostki. Wymaga ochrony. Może wymagać sporo załogi ale na tym etapie ciężko powiedzieć do czego.

Carrack jest jednostką eksploracyjną. Oznacza to daleki zasięg, dobry radar który może nas ostrzec o niebezpieczeństwie oraz potencjalnie dodatkowe profity z wypraw handlowych w postaci znalezionych danych. Carrack posiada 3 moduły wymienne które mogą zawierać również moduły towarowe. Pojemność obecnie szacowana jest w okolicy 1k SCU ale na pewno nie jest to właściwa wartość. Nie jest to teoretycznie jednostka do handlu ale potencjalnie może się dobrze sprawdzać w tej roli.

NIEZNANY JUMP POINT (potencjalnie duży)- Specjalny dok przeładunkowy

Hull C, Hull D, Hull E - statki będą wymagały specjalnego doku do przeładunku który będzie wyposażony w mniejsze jednostki zdolne do rozładunku. Wszystkie trzy będą wymagać ochrony. Wszystkie 3 są w stanie współpracować z Orionem. Są to najpojemniejsze jednostki w grze. Teoretycznie mają być bardzo modularne ze względu na możliwość wkładania różnych specjalnych kontenerów jak również przewożenia statków w formie spakowanej. Na ten moment jednak nie znamy szczegółów. Hull E nie zalecany ze względu na monstrualne rozmiary. Będzie wymagał olbrzymich nakładów logistycznych aby nim transportować. Hull D też będzie ciężki w obsłudze ale powinno się dać nim operować trochę łatwiej.

KATEGORIA SPECJALNA

Hornet, Retaliator, Hammerhead, Polaris, Idris, Javelin - Jednostki nie przeznaczone do transportu. Posiadają ładownie znacznie mniejszą niż odpowiadające im jednostki handlowe. Daje to jednak potencjał do bezpieczniejszego przewozu towarów o podwyższonej wartości, takich jak broni i modułów do statków oraz specjalnych towarów. Przewożenie zwykłych towarów takimi statkami będzie kończyło się stratą a nie zyskiem.
Sky is no longer the limit.
Odpowiedz

#2
Dzięki Khirion dobra robota tego mi brakowało xD
Odpowiedz

#3
Dzięki Khirion fajny artykuł to coś dla mnie bo zamierzam zajmować się handlem i wydobyciem. Mam już Freelancera MAX i Cutlasa Black a do wydobycia Prospectora pozdrawiam .
Odpowiedz

#4
Tutaj przykład jak może wyglądać handelek przy pomocy w pełni zapakowanego Caterpillara (trzeba przymknąć oko na babole z grafiką).
Odpowiedz



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowe wideo: Statki Handlowe w Star Citizen Khirion 0 332 2017-04-30, 02:33 PM
Ostatni post: Khirion
  Star Citizen Poland - wspólny polski hub dla afiliate na spectrum 2M1R 9 2.348 2017-03-04, 11:36 PM
Ostatni post: Ezekiel
  Mapy Star Marine + Grim Hex Dmger 1 679 2017-02-19, 07:31 PM
Ostatni post: Nexus
Wink Rok 3304, Star Citizen nadal w Alpha Khirion 1 539 2017-02-04, 11:17 AM
Ostatni post: Nexus

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości